września 20, 2011

Ratujmy cerkiew w Bystrem

Spotkało mnie ostatnio coś miłego. Otóż dostałam maila od Pana Tomasza z bieszczadzkiego oddziału TOnZ (Towarzystwo Opieki nad Zabytkami) z podziękowaniami za wstawiennictwo na blogu (pod postem o cerkwii) w sprawie ratowania cerkwi w Bystrem.

No nie mogłam zrobić inaczej, ponieważ ta cerkiew jest mi szczególnie bliska, od lat jest obowiązkowym punktem każdej mojej wizyty w Bieszczadach. Świetnie wygląda latem, zimą, wiosną i jesienią. Jest wdzięcznym modelem do fotografowania, a do tego jest taka dostojna, tajemnicza i urokliwa. Tak jak inne cerkwie, tak i ta jest charakterystycznym dla bieszczadzkiego krajobrazu elementem.



Ta drewniana budowla skrywa ponad 100 lat historii i kultury bieszczadzkiej. Nie dajmy jej zmarnować! Tak jak napisał Pan Tomasz, potrzeba milionów, ale nie powiedzmy sobie szczerze... liczy się każda złotówka, również Twoja!

Możesz także przekazać na remont Cerkwi 1% swojego podatku, weź to pod uwagę rozliczając się w przyszłym roku. Szczegóły na temat możliwości pomocy znajdziesz tu: http://www.tonzbieszczadzki.pl/ratujmy_cerkiew.htm

A tu nasza modelka:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © blog MojeBieszczady.eu , Blogger